Willem II speelt sterke wedstrijd, maar verliest dik (1-4)

Willem II werkte vanavond in Duitsland een oefenwedstrijd achter gesloten deuren af tegen Trabzonspor. Willem II speelde een goede wedstrijd, maar verloor uiteindelijk dik (1-4) van de Turkse topclub. In de eerste helft was Willem II de bovenliggende partij en creerde het enkele mooie kansen via Misidjan en Kevin Brands. In de 35e minuut bracht Niek Vossebelt Willem II op voorsprong door een terugspringende bal van de paal in te tikken. Tot de 42 e minuut kregen de Turken weinig kansen, maar scoorden daarna nog twee keer. Beiden uit een vrije trap.

w2trabzon 1213web

Willem II wisselde niet in de rust, en dezelfde elf spelers begonnen sterk aan de tweede helft. Snijders, die in de spits speelde, had twee keer pech in de afronding. Eén keer werd een bal van de lijn gehaald.

In de 60e minuut wisselde Streppel 8 spelers. Alleen Pique, Meul en Peeters bleven staan. Daarna pakte de keeper een kopbal van De Groot. In de laatste 10 minuten liepen de Turken geflateerd uit naar 1-4, via doelpunten van Altintop en Da Costa.

Een nuttige wedstrijd waar Willem II de Turkse topclub prima partij bood, maar waar ook duidelijk werd dat op dit niveau elke fout wordt afgestraft.


Opstelling Willem II:
Meul, Van Buuren, Haastrup, Peters, Pique, Vossebelt, Haemhouts, Brands, Misidjan, Snijder, Hocher.

Reacties (20) 

 
wil
#11 wil 13-07-2012 23:51
Enkele Willem II supporters die waren afgereisd naar het veld van KFC Uerdingen in Krefeld werd de toegang ontzegd. Zij kwamen er niet in.
 
 
wil
#12 wil 13-07-2012 23:55
0davids8 zei:
Op zich. Als we dit heel serieus kunnen nemen dan is dit volgens mij best wel een goed teken. De bovenliggende partij tegen Champions League club.

Mooie conclusie: je kunt goed voetballen, maar met teveel fouten verlies je de wedstrijd alsnog, mag niet in de eredivisie gebeuren.

Vergeet ook niet dat Willem II tot de 60e minuut gelijkwaardig was aan Trabzonspor. (tot dat er 8 spelers) gewisseld werden bij Willem II.
 
 
#13 wiellemii 14-07-2012 00:07
Deed Burak Yilmaz eigenlijk niet mee? De man die alleen een loei harde pegel heeft :-P

Wel mooi dat ze tegenstand kunnen geven aan dit team. Toch derde geworden afgelopen jaar. Echter wel zeer eenvoudig uitgeschakeld door PiSV in de europa league.

Ik denk dat onze verdediging onze verassing gaat worden dit seizoen!
 
 
tilburg st.anna
#14 tilburg st.anna 14-07-2012 00:20
@ wiellemii

Deed Burak Yilmaz eigenlijk niet mee? De man die alleen een loei harde pegel heeft :-P

Lees jij wel ander voetbalnieuws alles willem II ?

http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/199471_cim-bom-bom-doet-nog-een-mega-aankoop
 
 
#15 Clyde Bierhard 14-07-2012 00:34
wil zei:
Enkele Willem II supporters die waren afgereisd naar het veld van KFC Uerdingen in Krefeld werd de toegang ontzegd. Zij kwamen er niet in.


En terecht! Stelletje gloryhunters!
 
 
Piet
#16 Piet 14-07-2012 02:27
waarom stond vd rijt geen basis???

verder lijkt het me een prima basisopstelling voor dit seizoen.
alleen haastrup of peters wissel en vd rijt erin. Jallo moet zich nog bewijzen.

En natuurlijk graag nog die spits erbij!
 
 
sooike73
#17 sooike73 14-07-2012 19:11
de scout zei:
waarom stond vd rijt geen basis???

verder lijkt het me een prima basisopstelling voor dit seizoen.
alleen haastrup of peters wissel en vd rijt erin. Jallo moet zich nog bewijzen.

En natuurlijk graag nog die spits erbij!



weet niet of ie geblesseerd is...

Maar zou t niet kunnen dat peters en haastrup momenteel gewoon beter zijn? iig mooi dat er onderlinge concurentiestri jd is!
 
 
#18 Kruikemans 14-07-2012 19:20
Van der Rijt is niet geblesseerd, maar kennelijk heeft Streppel tegen Trabzonspor willen kijken hoe Haastrup en Peters functioneren als duo. Het laatste halfuur speelde van der Rijt samen met Peters als centraal duo en dat had gisteren net zo goed andersom kunnen zijn.
 
 
#19 Kruikemans 14-07-2012 20:43
Ik hoop daarnaast dat Alexander Maes zijn ontwikkeling uit de voorbereiding en ook tijdens zijn speelminuten gisteren kan doorzetten. Dan zal Streppel hem zeker bij de hoofdmacht halen. Goed schot en ondanks zijn jonge leeftijd ziet hij het spelletje prima.
 
 
#20 0davids8 15-07-2012 15:35
Clyde Bierhard zei:
wil zei:
Enkele Willem II supporters die waren afgereisd naar het veld van KFC Uerdingen in Krefeld werd de toegang ontzegd. Zij kwamen er niet in.


En terecht! Stelletje gloryhunters!


Hoezo zijn dat nou weer de gloryhunters? Die reizen hun club zelfs acherna in het buitenland!