Verklaring supporters Willem II clubraad

willem2logoHet is in normale omstandigheden niet de afspraak binnen de clubraad om vanuit aparte geledingen te gaan communiceren, maar wij als supporters vinden de discussie rond de financiele situatie van Willem II(zie reacties bij artikel Willem II failliet als er niks verandert) op onder andere www.tilbo.com nu zo relevant worden dat wij ons genoodzaakt zien om duidelijkheid te verschaffen waar andere dit nalaten. Wij willen benadrukken dat wij ons altijd aan de afspraken hebben gehouden om niet te communiceren om de rust binnen de club niet te verstoren, maar wij willen nu graag duidelijkheid verschaffen over een aantal punten.

Als supporters in de clubraad hebben wij twee belangrijke speerpunten:

1.    Clubcultuur (hoe gaat men met elkaar om, wat is de juiste structuur, zitten de juiste mensen op de juiste plek, hoe vullen mensen deze rol in enz.)
2.    Continuïteit van de club door een gedegen financieel beleid

Met betrekking tot punt 1 zijn wij al lange tijd met Willem II (directie, RvC), het stichtingsbestuur en de gehele clubraad zeer stevig in gesprek. In zowel de clubraad als bij directie, RvC en het stichtingsbestuur stuiten wij op grote meningsverschillen rondom dit punt. Wij hopen hier binnenkort meer duidelijkheid over te kunnen geven. Er lopen hier nu nog diverse gesprekken over.

Met betrekking tot punt 2 willen wij het volgende aangeven. In de clubraad is een financiële commissie samengesteld. Zij bespreken samen met Willem II de cijfers en die rapporteren dit terug aan de gehele clubraad. Dit om te voorkomen dat je met 30 mensen de cijfers tot op detail gaat bespreken. Ook namens de supporters zit er 1 iemand in deze commissie.

De cijfervoorziening vanuit Willem II was afgelopen tijd stroperig te noemen, maar de volgende afspraak staat. Dinsdag 26 juni bespreekt de financiële commissie de cijfers samen met de directie en de commissaris die verantwoordelijk is voor de financiën. Wij als supporters hebben wel aangegeven dat wij voor het weekend de cijfers willen ontvangen om ons goed voor te bereiden.

De cijfers moeten bestaan uit:
•    Half jaarcijfers 1ste seizoenshelft
•    Voorlopige halfjaarcijfers 2e seizoenshelft
•    Begroting seizoen 2012-2013
•    Winst & verlies rekening, balans en toelichting over bovenstaande perioden

Wij gaan er vanuit dat wij alles op tijd gaan ontvangen en dat wij dinsdag constructief met Willem II alles door kunnen nemen. Het is daarna aan Willem II om te gaan communiceren wat er is besproken. Dit zal hopelijk na de clubraad van 27 juni zijn of anders toch zeker na 30 juni als de cijfers bij de KNVB liggen. Wij, als supporters, zullen alleen zelfstandig gaan communiceren als dit absoluut noodzakelijk is.

Laten we hopen dat dit niet nodig is!

Wat ons betreft is dit dus ook de laatste keer dat wij als supporters op deze manier communiceren!

Hup Willem II

Supporters clubraad Willem II

Pim Dirckx (stichting KingZine)
Jan van den Dries (supportersclub Willem II)
Ben Sebregts (stichting KingZine)
Nellie Dezentje (supportersclub Willem II)

Reacties (476) 

 
Eetje
#449 Eetje 13-07-2012 17:38
Verkoop van het stadion? Wat heeft dat nu weer te betekenen? Heeft de gemeente geld nodig? Willen ze van het (ver)huurcontra ct af? Elders een stadion, samen met andere bvo of andere combinatie? Zullen het vele nieuws van morgen maar eens afwachten.
 
 
Dn appetjoek
#450 Dn appetjoek 13-07-2012 17:53
@eetje

het zal wel een initiatief van Willem II zijn om zodoende geld te generen. Wellicht is er een businesspartner in beeld die het stadion wil kopen onder een aantal voorwaarden??

Ik zou het prima vinden zolang we maar niet straks het Fujifilm stadion, of Interpolis Arena of een andere sponsornaam in onze stadionbenaming krijgen

Wij zijn juist in van de enige met een unieke naam tussen alle grolsch vestes, Tata Steel Stadions, Geldredomes

Dus zolang de naam Koning Willem II stadion zou blijven bestaan geen moeite mee

Het nadeel van huren wat ze nu doen is dat ze alles in samenspraak van de gemeente moeten doen omdat zij eigenaar van het stadion zijn. Dus de mogelijke toekomstige koper zou het stadion van de gemeente moeten willen kopen

Ach ja, blijkbaar morgen meer daarover in het BD las ik ook twitter
 
 
Eetje
#451 Eetje 13-07-2012 18:08
@Dn appetjoek: da's ook een mogelijkheid. Maar niet verder speculeren en de berichten van morgen afwachten.
 
 
#452 Ardje 13-07-2012 18:52
Dirruk zei:
[quote name="Pilske"]RwB Ultras ‏...
......
Je bent goed geinformeerd Pilske. Wil je wel vriendelijk vragen dat als de tegenstander van de open dag openbaar word gemaakt, de reden dat het wel of niet een grote club is, bekend te laten maken door de actiegroep JvR Memorial en/of Willem II. Dit om miscommunicatie te voorkomen.
............
@Oldschool 77, Je hebt nogal praatjes is het niet? Niet zo bijdehand gaan doen he, anders sturen we Rosco de filmpjes toe die we van je hebben.................................. ADA



Beste Dirruk, waar ben jij mee bezig, je loopt hier van alles te verkondigen , maar zegt niets, waarmee je de boel alleen maar opstookt en verwarring zaait. Nu ga je zelf iemand anders op de vingers tikken omdat die iets op dit forum vermeld???

Dat vind ik gewoon triest.
 
 
Bas1896
#453 Bas1896 13-07-2012 19:36
"Lees in het BD van zaterdag (veel) meer over Willem II. #willemii""
 
 
Bas1896
#454 Bas1896 13-07-2012 19:38
"#willem II en gemeente onderzoeken verkoop van stadion aan belegger. Club hoopt zo huurbedrag verder te verlagen."

Ze zijn dus hard bezig, met veel goede zaken!
 
 
wil
#455 wil 13-07-2012 20:26
tussenstand Willem II-Trabzonspor 1-0 doelpunt Nick Vossebelt.
 
 
#456 ruudje43 13-07-2012 20:32
Bas1896 zei:
"#willem II en gemeente onderzoeken verkoop van stadion aan belegger. Club hoopt zo huurbedrag verder te verlagen."

Ze zijn dus hard bezig, met veel goede zaken!

Lang niet alleen maar goede zaken.
 
 
wil
#457 wil 13-07-2012 20:36
Opstelling Willem II: Meul,van Buuren,Haastrup ,Peters, Piqué,
Vossebelt, Haemhouts,Brand s, Misidjan, Snijders, Hocher.
 
 
wil
#458 wil 13-07-2012 20:39
Tussenstand Willem II-Trabzonspor 1-2 tevens ruststand.
 
 
#459 DR 13-07-2012 22:18
Bas1896 zei:
"#willem II en gemeente onderzoeken verkoop van stadion aan belegger. Club hoopt zo huurbedrag verder te verlagen."

Ze zijn dus hard bezig, met veel goede zaken!


Hey Basje,
Moest je van ome Jan of ome Marco weer wat posten hier op Tilbo ? En dat allemaal voor een ijsje ..
 
 
#460 Dirruk 14-07-2012 01:47
Ardje zei:



Beste Dirruk, waar ben jij mee bezig, je loopt hier van alles te verkondigen , maar zegt niets, waarmee je de boel alleen maar opstookt en verwarring zaait. Nu ga je zelf iemand anders op de vingers tikken omdat die iets op dit forum vermeld???

Dat vind ik gewoon triest.


Mag ik aub zelf uitmaken wie er hier wat zegt, en op welke manier dit dient te gebeuren op het grote Dirruk forum. Ga jij nou maar genieten komend weekend dan spreken we elkaar volgende week wel weer.
 
 
#461 pierre 14-07-2012 06:13
Lees net in het BD dat Euphony 3 jaar hoofdsponsor word.
Verder doet Faber een boekje open over de financiele situatie, in mijn ogen helder en positief. Of komt er nog iets negatiefs naar buiten, had er eigenlijk wel rekening mee gehouden na de reacties van o.a. Dirruk ?
 
 
cees van os
#462 cees van os 14-07-2012 07:26
Positief bericht in het BD.Zie toekomst Willem II met optimisme tegemoet ,nu nog de zaak sportief op de rit krijgen. Dit was mijn laatste posting.Heb ervaren dat als je niet voor DIRRUK bent dan ben je tegen hem. Wens iedereen een gezonde toekomst en goed Willem II toe.
 
 
#463 Coo 14-07-2012 07:40
CVO, geloof jij altijd alles wat in de krant staat?

En als je dat al doet, dit is slechts een kant van het verhaal, dat van Marco Faber/Willem II. De supporters uit de clubraad hebben ook nog een verhaal te vertellen.

En zoals BEKA hier al zei, het clubbelang gaat voor. Nou, het tekenen van de sponsor was een dergelijk clubbelang.... Nu is het aan de supporters..... .
 
 
david loggie
#464 david loggie 14-07-2012 07:52
@Coo...geef mij nou eens een reden waarom cvo het stuk uit de krant niet mag geloven? hebbben wij in de afgelopen maanden ook maar iets concreets gehoord van SCW? het enige wat ik hoor is dat de ze club niet willen schaden (begrijpelijk) en dat ze zelf geen deadline durven te stellen (wat in mijn optiek de enige manier is om echt druk te zetten). Nou prima, hun keuze. Maar neem dan de gemiddelde supporter niet kwalijk dat hij verheugd is om te lezen dat we een grote sponsor hebben gevonden en dat Faber een mooi verhaal houdt. Mocht het niet waar zijn, dan moet SVW VANDAAG met een tegenreactie komen.
 
 
#465 Coo 14-07-2012 08:19
@David Loggie, het ging er mij om dat hij een hoofdstuk afsluit, net alsof je op basis van een kant van het verhaal je conclusie kan/moet trekken.

Het gaat er mij om dat er twee kanten van het verhaal zijn. En net als dat de supporters niet gecommuniceerd hebben, heeft de club dat ook niet gedaan.

Natuurlijk mag hij blij zijn, dat ben ik ook. Maar er is meer als alleen een hoofdsponsor. Als je alleen op basis daarvan blij bent, dat is te kort door de bocht moet ik je dan helaas wel vertellen.

Maar wacht de reactie van de supporters maar af, dat duurt geen week meer
 
 
#466 Sabke 14-07-2012 08:40
Zou de zorg vanuit het SCW niet het volgende zijn: Willem II is op weg om een Vitesse of zelfs erger een Cardiff city kopie te worden. Er komt een organisatie die veel geld in de club willen pompen in ruil voor een bepaalde zeggenschap. Zou het "positieve" financiële verhaal van Faber en verkoop van het stadion wel wat logischer maken. Als dit zo zou zijn is de bezorgdheid van het scw meer dan terecht, omdat dan de ziel van de club wordt verkocht en dit het einde kan betekenen van Willem II als traditionsverei n.
 
 
#467 wiellemii 14-07-2012 08:52
Sabke zei:
Zou de zorg vanuit het SCW niet het volgende zijn: Willem II is op weg om een Vitesse of zelfs erger een Cardiff city kopie te worden. Er komt een organisatie die veel geld in de club willen pompen in ruil voor een bepaalde zeggenschap. Zou het "positieve" financiële verhaal van Faber en verkoop van het stadion wel wat logischer maken. Als dit zo zou zijn is de bezorgdheid van het scw meer dan terecht, omdat dan de ziel van de club wordt verkocht en dit het einde kan betekenen van Willem II als traditionsverein.


Waar baseer je dat op? Zij zijn al een aantal jaren hoofdsponsor bij Genk en daar zijn laaiend enthousiast ;-)

Zelf bel ik trouwens nu een paar weken via Euphony .Betaal 12,95 in de maand met 1000MB internetbundel inbegrepen, dat krijg je bij geen enkele provider voor elkaar momenteel. Ik denk juist dat dit een prima sponsor is voor ons. En zelf kun je er dus ook mooi van profiteren :-)
 
 
Bas1896
#468 Bas1896 14-07-2012 10:02
Hier waar iedereen al weken om roept:

http://www.willem-ii.nl/Teams/Nieuws/2012/07/14/Toelichting-op-begroting-en-vastleggen-hoofdsponsor.aspx
 
 
Eetje
#469 Eetje 14-07-2012 10:18
Nu lees ik het BD en zie 2 items op de site van de club en kan niet anders concluderen dan dat ik daar een goed gevoel bij heb. Tussen de regels door zie ik, dat de communicatie verbeterd kan worden. Maar ik blijf nieuwsgierig naar het verhaal van Dirruk en de supporters in de Clubraad. Het moet allemaal wel heel erg zijn, als dit het goede nieuws van vandaag kan overschaduwen.

Nu meteen maar 'zusterverenigi ng' :-) Genk uitnodigen voor de wedstrijd op de Koningsdag? Voor hun fandag op 15/7 is P$V al gestrikt.
En meteen maar een samenwerkingsve rband aangaan met de club van Mario Been?
 
 
#470 fransjosef 14-07-2012 10:23
Volgens mij zijn de meeste supporters hier op tilbo niet normaal ziek,maar dood ziek.
 
 
#471 Ardje 14-07-2012 10:25
Bas1896 zei:
Hier waar iedereen al weken om roept:

http://www.willem-ii.nl/Teams/Nieuws/2012/07/14/Toelichting-op-begroting-en-vastleggen-hoofdsponsor.aspx


Goed nieuws dus. Het bestuur heeft er -neem ik aan- hard voor gewerkt.

Het wachten is nu op de de welgemeende excuses van een aantal onruststokers hier op het forum voor het zaaien van verwarring en verdeeldheid tussen de supporters.
 
 
#472 tallone 14-07-2012 10:26
fransjosef zei:
Volgens mij zijn de meeste supporters hier op tilbo niet normaal ziek,maar dood ziek.


Verklaar je nader?
 
 
Schrobbeler vakske
#473 Schrobbeler vakske 14-07-2012 10:45
Eetje zei:
Maar ik blijf nieuwsgierig naar het verhaal van Dirruk en de supporters in de Clubraad.


Ik ben ook wel erg benieuwd naar het verhaal van Dirruk en de anderen en waarop zij zich gebaseerd hebben. Nu het bestuur naar buiten toe duidelijkheid heeft geschept, wil ik hun kant van het verhaal ook wel horen.
 
 
#474 tallone 14-07-2012 10:53
Ardje zei:
Bas1896 zei:
Hier waar iedereen al weken om roept:

http://www.willem-ii.nl/Teams/Nieuws/2012/07/14/Toelichting-op-begroting-en-vastleggen-hoofdsponsor.aspx


Goed nieuws dus. Het bestuur heeft er -neem ik aan- hard voor gewerkt.

Het wachten is nu op de de welgemeende excuses van een aantal onruststokers hier op het forum voor het zaaien van verwarring en verdeeldheid tussen de supporters.


Elke verhaal heet twee kanten.....wach t even op de andere kant
 
 
Eetje
#475 Eetje 14-07-2012 11:12
tallone zei:
Ardje zei:
Bas1896 zei:
Hier waar iedereen al weken om roept:

http://www.willem-ii.nl/Teams/Nieuws/2012/07/14/Toelichting-op-begroting-en-vastleggen-hoofdsponsor.aspx


Goed nieuws dus. Het bestuur heeft er -neem ik aan- hard voor gewerkt.

Het wachten is nu op de de welgemeende excuses van een aantal onruststokers hier op het forum voor het zaaien van verwarring en verdeeldheid tussen de supporters.


Elke verhaal heet twee kanten.....wacht even op de andere kant

Wachten? Zullen we wel moeten. De 'andere kant' bepaalt wanneer er eindelijk eens openheid komt van die 'andere kant'. Maar ik ben benieuwd.
 
 
#476 Dirruk 14-07-2012 18:04
Dit is dus waarop de supporters hebben gewacht. Het openbaar maken van onze redenen om te roepen dat er iets kleins niet goed gaat bij Willem II wilden we niet doen voordat de nieuwe hoofdsponsor had getekend. Uit CLUBBELANG hebben we dus gewacht.

Nu kan er eindelijk openheid van zaken worden gegeven. Dit zal echt niet meer lang duren.

Ik wil bij deze Marco Faber en de andere beleidsmakers van harte feliciteren met hun geweldige uitleg over de situatie bij Willem ll. Heb vanaf het begin heel veel vertrouwen gehad in deze personen en snap niet waarom er zoveel mensen negatief waren hier op Tilbo.

Ben benieuwd wat er nu gaat komen vanuit de supporters wat mijn goede gevoel over ONZE club nog kan verpesten.